Copywriting

Wartościowe artykuły na bloga i teksty na strony www, które naprawdę pozycjonują!

Artykuły na bloga i teksty na strony www - przykłady.

Czy wiesz, że wartościowe artykuły, dodawane regularnie na stronę internetową, mają ogromny wpływ na jej pozycjonowanie!

Jakich tekstów wymaga teraz Google?

Algorytmów Google nie oszukasz. Dziś trzeba się naprawdę sporo nagłówkować, aby teksty przyniosły oczekiwane rezultaty. Czym przede wszystkim musi charakteryzuje się dobry tekst?

1.Oryginalność. “Copy” w copywritingu to prawdziwa zbrodnia! Największym błędem jest powielanie treści. Każdy skuteczny pod kątem SEO tekst musi być unikalny, wyjątkowy i niepowtarzalny.

2.Łatwość odbioru. Dobry tekst powinien być prosty, tzn. pisany językiem zrozumiałym dla każdego. Niezbyt długi i bez zdań wielokrotnie złożonych. 

3.Przejrzystość. Lepiej unikać długich, ujednoliconych tekstów. Warto stosować jak najwięcej nagłówków, akapitów, podzielić tekst na kilka części. Im bardziej przejrzysty będzie tekst, tym szybciej i tym łatwiej użytkownik się z nim zapozna. 

4.Wartościowość. W dzisiejszych czasach wklejanie pustych, bezwartościowych teksów na stronę internetową nie ma najmniejszego sensu. Aby użytkownik pozostał dłużej na Twojej stronie, treści muszą go czymś zainteresować, zaangażować do działania (np. udostępnienia, zdobycia więcej informacji, kontaktu itp.). Z reguły zawsze najlepiej sprawdzają się teksty zawierające porady, ciekawostki, newsy lub te odpowiadające na problemy czytelnika itp. 

5.Czystość 😉 Mam tu na myśli – nie przepełniony słowami kluczowymi. Teksty z wciśniętymi w co drugim zdania słowami kluczowymi mogą bardziej zaszkodzić niż pomóc. Lepiej z tym uważać! 

…a jeszcze lepiej zgłosić się do mnie po dobry tekst! 🙂

Poniżej prezentuję fragmenty moich przykładowych tekstów na bloga i strony internetowe. 


 

Kiedyś w wielkiej płycie to było życie… Czy czasy świetności bloków z wielkiej płyty na dobre minęły?

W czasach PRL-u, zwłaszcza na początku lat 70-tych ubiegłego wieku, w Polsce na masową skalę zaczęto budować bloki mieszkalne z tzw. wielkiej płyty. Wznoszenie budynków z gotowych elementów betonowych przebiegało w bardzo szybkim tempie, przez co jakość wykonawstwa dawała wiele do myślenia. Miejsca łączenia płyt były słabo uszczelnione, a ściany nie zapewniały odpowiedniej izolacyjności termicznej. Do prac wykończeniowych stosowano tanie materiały. Mimo to w blokach z wielkiej płyty zamieszkały miliony Polaków. Tak zostało do dziś – kilkanaście milionów Polaków mieszka w blokach z betonowych płyt na dużych osiedlach mieszkaniowych. 

W XXI wieku zaczęto na dużą skalę docieplać bloki z wielkiej płyty. Boom remontowy popularnych blokowisk nadal trwa w wielu polskich miastach. Wraz z docieplaniem elewacji, budynki zostają pokryte nowym tynkiem i kolorem. Przestają już straszyć zimnem i szarością. Kolorowe osiedla z  dobudowanymi do nich nowoczesnymi placami zabaw cieszą się dziś dużą popularnością i przyciągają wielu nowych lokatorów. 

Jak wynika z analizy przeprowadzonej przez Open Finance w ciągu ostatnich kilku lat mieszkania w blokach z tzw. wielkiej płyty nie straciły zbyt wiele na wartości, a wręcz przeciwnie, potrafią utrzymać swoją wartość lepiej niż mieszkania w nowym budownictwie. Jak to możliwe?

Budowane obecnie nowoczesne, niskie bloki często powstają w ferworze walki developera z goniącym czasem realizacji i kończącymi się środkami finansowymi. W efekcie, już po pierwszych latach od wprowadzenia w mieszkaniach zaczynają wyskakiwać nieprzewidziane mankamenty. 

W przeciwieństwie do nowoczesnych osiedli, osiedla bloków z wielkiej płyty są zlokalizowane w centrach miasta lub na obszarach z dobrą komunikacją miejską. Mają też lepiej rozwiniętą infrastrukturę handlową i społeczną (dostęp do szkół, przedszkoli, sklepów, usług). Tymczasem, na nowo powstałych osiedlach często musi minąć sporo czasu, nim pojawi się pierwszy sklep, zaś lokalizacja nowoczesnego osiedla potrafi nieźle utrudnić życie. 

PoPRLowskie osiedla są także bardziej przestrzenne niż te nowoczesne. Odstępy między blokami z wielkiej płyty są  zwykle na tyle duże, że umożliwiają dobre zagospodarowanie zielenią. Nierzadko pomiędzy blokami tworzone są także nowoczesne tereny rekreacyjne dla mieszkańców. 

Ponadto standard bloków z wielkiej płyty systematycznie się poprawia. Spółdzielnie mieszkaniowe inwestują zarówno w poprawę stanu technicznego budynków, jak i polepszenie jakości życia mieszkańców na osiedlach… -> ciąg dalszy


 

Jak kupić stary dom i nie dać zrobić się w balona? Przeczytaj, na co warto zwrócić szczególną uwagę.

Marzysz o własnym domu z kominkiem i drewnianą werandą, ale już sama myśl o ciągnącej się miesiącami budowie i związanymi z nią kolejnymi nieprzewidzianymi wydatkami przyprawia Cię o mdłości? Jest na to jedna sprawdzona rada. Zacznij rozglądać się za gotowym domem na sprzedaż. 

Wiele osób poluje na starsze, ale tańsze domy, które pojawiają się w atrakcyjnych cenach na serwisach z darmowymi ogłoszeniami nieruchomości.  Często można natrafić na naprawdę dobrą ofertę. Wystarczy odrobina szczęścia, refleksu i umiejętność podejmowania szybkich decyzji. Ale nawet gdy znajdziemy ofertę naszych marzeń, a dom uśmiecha się do nas już z ogłoszenia, nigdy nie należy działać pod wpływem impulsu. 

Aby bezpiecznie kupić dom na rynku wtórnym, trzeba pamiętać o kilku kluczowych sprawach. 

1. Dokumenty.

Przede wszystkim należy dokładnie przeanalizować wszystkie informacje na temat stanu prawnego zarówno działki, jak i domu. Osoba sprzedająca dom powinna udostępnić nam wgląd do księgi wieczystej nieruchomości (poprzez podanie numeru księgi), w której znajdziemy dane dotyczące aktualnego i przeszłego stanu technicznego domu. Warto również odebrać w wydziale geodezji miasta, gminy bądź starostwa wypis z rejestru gruntów. Aby poznać najbliższe otoczenie nieruchomości, najlepiej sięgnąć po miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego.

Pozostałymi istotnymi dokumentami, które należy przejrzeć kupując dom z rynku wtórnego, są: projekt budowlany, dziennik budowy, decyzja o pozwoleniu na budowę, zgłoszenie zakończenia budowy, aktualny protokół kominiarski i protokoły badań sprawności instalacji gazowej i elektrycznej, umowy z dostawcami mediów. Pamiętaj jednak, że im starszy kupujesz dom, tym trudniej będzie Ci zdobyć komplet dotyczących go dokumentów.

2. Ogólny stan budynku.

Z reguły już na pierwszy rzut oka można wstępnie ocenić, w jakim stanie znajduje się dom. Zawsze jednak dla pewności powinniśmy skorzystać z pomocy profesjonalnego inżyniera budowlanego, który dokładnie oceni stan budynku, a przy pomocy specjalistycznego sprzętu, prawidłowo zinterpretuje pojawiające się na ścianach czy sufitach zawilgocenia bądź rysy. Inżynier poinformuje Cię także, z jakimi problemami (elementami domu) być może będziesz borykał się w przyszłości. 

3. Działka.

Zastanów się, czy działka w obecnym kształcie odpowiada Twoim potrzebom. Zwróć uwagę na jej najbliższe otoczenie. Dowiedz się, czy działka nie jest okresowo zalewana, a w przypadku sporych pochyleń terenu, czy nie osuwa się wraz z budynkiem. Oceń stan drzew rosnących na działce i upewnij się, że w przyszłości nie będzie problemu z ich wycięciem. 

4. Wnętrze domu.

Kupując dom na rynku wtórnym należy sobie uświadomić, że nie będziemy mieć większego wpływu na układ, wielkość i wysokość pomieszczeń. Jeżeli jednak już na początku planujemy dokonać pewnych zmian architektonicznych, warto podjąć współpracę z architektem. Tylko profesjonalista pomoże nam ocenić ewentualne możliwości przebudowy wnętrz.

5. Koszty utrzymania.

Zanim dokonamy zakupu starszego domu, warto dowiedzieć się, ile wynoszą jego średnie koszty utrzymania. Poproś sprzedającego nieruchomość, aby udostępnił Ci bieżące rachunki za prąd, wodę, ogrzewanie, wywóz śmieci czy ewentualnie opróżnienie szamba. Dowiedz się, ile wynosi podatek od nieruchomości. 

6. Stosunki z sąsiadami.

Może na tę chwilę wydaje Ci się to najmniej ważne, ale uwierz mi, naprawdę warto poznać najbliższe otoczenie swojego przyszłego miejsca zamieszkania. Nie krępuj się wypytać sąsiadów o stosunki z dotychczasowym właścicielem domu. Jeżeli o to nie zadbasz, bądź przygotowany, że wraz z domem przejmiesz także zadawnione spory sąsiedzkie i inne problemy,  z którymi mógł borykać się poprzedni właściciel domu. 

Pamiętaj! Nawet gdy na pierwszy rzut oka dom wygląda fatalnie, nie oznacza to, że należy od razu go odrzucić. Często zdarza się, że z pozoru brzydki i zaniedbany dom ma atrakcyjne położenie, idealny stan techniczny i świetnie zagospodarowaną działkę, a w dodatku jego cena jest wyjątkowo niska! -> ciąg dalszy 


 

Podsumowanie działalności firmy KGH Polska Sp. z o.o.

Wraz z końcem 2018 roku przygotowaliśmy dla Państwa podsumowanie tegorocznej działalności firmy KGH Polska Sp. z o.o.

Rok 2018 przyniósł firmie KGH Polska wiele zmian i sukcesów. Był to dla nas niezwykle pracowity czas. Wprowadziliśmy na rynek wiele innowacyjnych produktów, m.in. wodę kokosową Qeency 100% NFC i orzeźwiające lemoniady Qeency w szerokiej gamie letnich smaków.

W drugim kwartale 2018 roku mieliśmy przyjemność uczestniczyć w XXI Międzynarodowym Sympozjum Krajowej Unii Producentów Soków, podczas którego nasze naturalne soki GREAT zostały wyróżnione Certyfikatem nr 1/2018 – CERTYFIKOWANY PRODUKT. Tym samym pragniemy zaznaczyć, że nasza firma KGH Polska jako pierwsza przystąpiła do systemu branżowego Certyfikowany Produkt CP, który przyznaje certyfikat tylko najwyższej jakości produktom, spełniającym ściśle określone wymagania i poddanym specjalnej procedurze kontrolnej.

W 2018 roku równie znaczące wyróżnienie otrzymał także kolejny nasz produkt SMOOTHIE GREAT – jabłko, banan, szpinak, który został laureatem Certyfikatu „Dobry produkt 2018” w kategorii „Produkt innowacyjny”.

Pod koniec września 2018 roku podczas wielkiej Gali „Magazynu VIP” nasza firma KGH Polska została uhonorowana prestiżową statuetką – Firma VIP-a 2018 roku. Tym samym znaleźliśmy się w gronie firm, które łączy wysoka jakość oferowanych produktów oraz ugruntowana pozycja na biznesowej mapie Polski.

Miniony rok przyniósł także firmie KGH Polska tytuł lidera rynku napojów z aloesu w Polsce. Podczas wielkiej gali Konkursu Wiktoria nasza firma została uhonorowana prestiżową nagrodą WIKTORIA – Znak Jakości Przedsiębiorców. Otrzymanie tej zaszczytnej statuetki stanowi potwierdzenie wysokiej jakości naszych produktów, a także świadczy o doskonałej kondycji firmy KGH Polska, która w znaczący sposób buduje i wpływa na rozwój polskiej gospodarki… -> więcej


 

RODO ucichło, ale nada obowiązuje! Przypominamy fakty, które warto znać.

Szum wokół RODO nieco ucichł. Nie oznacza to jednak, że nagle RODO w ogólne przestało obowiązywać.

Od dnia 25 maja 2018 roku, czyli od kiedy weszło w życie unijne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (w skrócie RODO), do dziś każdy z Was dostaje mnóstwo maili z informacją o zmianach w polityce prywatności. Dla przypomnienia, postanowiliśmy przybliżyć Wam nieco podstawowe zasady RODO, które każdy powinien znać.

A więc kogo dotyczy RODO?

RODO ochrania dane osobowe osób fizycznych, a więc każdego z nas i nakłada pewne obowiązki na podmioty (najczęściej chodzi o przedsiębiorców i ich firmy) przetwarzające dane osobowe, zwykle w celach marketingowych. Co ciekawe, RODO nakłada również liczne obowiązki na wszystkie organy administracji publicznej (urzędy, szkoły, domy kultury…), które do tej pory swobodnie posługiwały się naszymi danymi osobowymi.

Co to są dane osobowe?

Dane osobowe to informacje bezpośrednio dotyczące OSOBY FIZYCZNEJ, które umożliwiają określenie jej tożsamości bez podejmowania większych działań i nadmiernych kosztów oraz czasu. Tak więc dane osobowe dotyczą tylko osób fizycznych.
Czy dane firmy lub przedsiębiorcy są danymi osobowymi?
Z reguły zakłada się, że dane firmy czy przedsiębiorcy nie są danymi osobowymi. Ponieważ dane firmy i przedsiębiorcy są jawne (podane publicznie na stronie internetowej, wizytówce itp.), dotychczas można je było dowoli przetwarzać (a przynajmniej dane dotyczące stricte firmy – nazwę firmy, adres siedziby, mail firmowy).
ALE UWAGA! Zgodnie z RODO, gdy osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą nie są osobami prawnymi, lecz fizycznymi, bo nie mają charakteru spółek, to znaczy, że ich dane są danymi osobowymi i w pełni podlegają nowym przepisom o ochronie danych osobowych!!!

Na czym polega przetwarzanie danych osobowych wg RODO?

Przetwarzanie danych osobowych to wykonywanie na nich jakichkolwiek operacji. Mowa tu o: zbieraniu danych osobowych, pobieraniu, porządkowaniu, utrwalaniu, przechowywaniu, opracowywaniu, zmienianiu, udostępnianiu i usuwaniu lub niszczeniu. Najczęściej wszystkie te operacje wykonuje się w systemach informatycznych w sposób zautomatyzowany (na komputerze, laptopie itd…).

Kiedy zgodnie z prawem można przetwarzać dane osobowe?

1. Gdy dana osoba wyrazi na to zgodę, chyba że chodzi o usunięcie danych.
2. Gdy jest to konieczne do realizacji podpisanej umowy, a osoba, której dotyczą dane, jest stroną umowy (jeżeli prowadzisz firmę i podpisujesz umowy z klientami, przypadek ten umożliwia Ci legalne przetwarzanie i przechowywanie danych Twoich klientów i kontrahentów!)
3. Gdy jest to niezbędne do wykonania określonych prawem zadań, zrealizowania zobowiązania prawnego, wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów (po wejściu w życie RODO wielu administratorów danych straciło uprawnienia przetwarzania danych, które wcześniej im przysługiwały, mowa tu np. o pracodawcach, którzy nie mogą już żądać podania swoich danych od osób ubiegających się o pracę).

Jakie konkretnie zmiany wprowadza RODO?

1. Obowiązek zgłaszania naruszeń danych osobowych.
Osoby przetwarzające dane osobowe mają obowiązek zgłosić do właściwego organu nadzoru wszystkie przypadki naruszeń danych osobowych w ciągu 72 godzin. Powinni także powiadomić o tym fakcie osoby, których dane zostały naruszone.

2. Prawo do bycia zapomnianym.
Osoby, które w przeszłości podzieliły się swoimi danymi osobowymi, mają prawo do bycia zapomnianym. Innymi słowy mogą wymagać od firm, osób (np. które regularnie przesyłają oferty na ich maila) , aby ich dane zostały usunięte.

3. Prawo dostępu i pełnego wglądu w historię przetwarzania danych.
Osoby, których dane osobowe za ich zgodą znajdują się w bazie danej firmy, mają prawo do pełnego wglądu zarówno w swoje dane, jak i sposób ich przechowywania.

4. Prawo sprzeciwu do przetwarzania danych osobowych.
Sprzeciw do przetwarzania danych osobowych można wyrazić np. poprzez zakazanie marketingu bezpośredniego firmom stosującym taką formę reklamy.

5. Bezpośrednia odpowiedzialność nałożona na przetwarzającego dane.
Firmy przetwarzające dane osobowe na zlecenie innych firm (np. firmy hostingowe) będą bezpośrednio odpowiadać za wszelkie naruszenia danych osobowych.

6. Ograniczenia w zakresie profilowania danych.
Profilowanie polega na zbieraniu informacji o konsumencie (najczęściej bez jego wiedzy) na podstawie zachowań w sieci. Profilowanie danych, dotychczas nieograniczone prawem, ma zwykle na celu dopasowanie do konkretnej osoby odpowiedniej reklamy. Od dziś RODO nałożyło na osoby profilujące dane surowy obowiązek poinformowania o tym zainteresowanej osoby. Tak więc osoba, której dane będą profilowane, musi wyrazić na to zgodę jeszcze przed rozpoczęciem zbierania danych, a także poznać konsekwencje profilowania.

7. Inspektor Ochrony Danych Osobowych w firmie.
Firmy, które specjalizują się w przetwarzaniu danych osobowych na dużą skalę bądź przetwarzające szczególne kategorie danych osobowych, mają obowiązek zatrudnić bądź wyznaczyć spośród pracowników wykwalifikowanego Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Inspektorzy przejmą obowiązki dotychczasowego administratora bezpieczeństwa informacji. Kryteria obowiązku posiadania inspektora ochrony danych w firmie nie są jednak zbyt precyzyjne.

8. Zgody na przetwarzanie danych.
RODO wprowadza nowe zasady uzyskiwania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Zgoda musi mieć formę oświadczenia (ustnego) bądź wyraźnego działania potwierdzającego (pisemnie lub elektronicznie). Warto dodać, że brak wypowiedzi na temat zgody (milczenie), okienka z domyślnie zaznaczoną zgodą lub niepodjęcie żadnego działania są równoznaczne z brakiem zgody.
W przeciwieństwie do dotychczas obowiązujących przepisów, RODO umożliwia zbieranie jednej zgody na przetwarzanie danych w kilku różnych celach. RODO wprowadza także możliwość wycofania zgody w podobny i tak samo łatwy sposób, w jaki zgoda została wyrażona.

9. Obowiązek inwentaryzacji danych.
Przetwarzający dane zobowiązani są do przygotowania i prowadzenia formalnych rejestrów danych osobowych, w których uwzględnione mają zarówno powody przetwarzania danych, kategorie podmiotów danych osobowych, kategorie adresatów danych, jak i rejestry naruszeń oraz incydentów. W rejestrze danych osobowych muszą być także przechowywane wszystkie zgody na przetwarzanie danych osobowych.

10. Obowiązek oceny skutków przetwarzania danych.
Oznacza konieczność przeprowadzenia precyzyjnej analizy procesów związanych z przetwarzaniem danych osobowych, co umożliwi oszacowanie istniejącego poziomu ryzyka związanego z przetwarzaniem danych osobowych.

11. Obowiązek zwiększonej informacji.
RODO wymienia liczne informacje, które przetwarzający dane ma obowiązek przedstawić osobom, których dane dotyczą. Wśród informacji takich muszą znaleźć się m. in.: tożsamość i dane kontaktowe administratora danych lub inspektora ochrony danych, cel przetwarzania danych, informacje o odbiorcach danych osobowych lub istniejących w rejestrze kategoriach odbiorców, okres, przez który dane będą przechowywane, informacje o prawach, które przysługują osobom, których dane dotyczą i o sposobie rezygnacji z przechowywania danych.

12. Wysokie kary za nieprzestrzeganie RODO.
Za łamanie nowych zasad ochrony danych osobowych grożą bardzo wysokie kary finansowe, nawet od 10 mln do 20 mln euro!

Więcej artykułów z tej branży -> tutaj. 

Udostępnij na:

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *