Standardowa wymiana forex banku Forex USD Jak generować przychody przez Forex Wideo szkolne handlu forex Ładowanie karty Forex HDFC Angielski Forex. Czy możesz kupić opcje akcji w IRA Sygnały handlowe Darmowe oprogramowanie Święta Forex Exchange 2018 Kupowanie zapasów z opcjami gwarantuje Pobierz system handlu domem Najczęstsze Strategia handlowa oparta na zmienności Forex 30 miesięcznie Tracking Cargo Forex Edmonton 25 Broker Forex Singapore Zestaw startowy Forex. Teknik Main Forex. Aplikacja UF Forex. Dane historyczne wykresy forex Oscylator PI z precyzyjnych systemów handlowych Forexmart No Siła trendu wskaźnika forex Przykłady systemu Panel Serwis sygnałowy Termin dla opcji na akcje Wypłata gotówki karty ICICI Forex Opcje 10 najlepszych Forex Moje doświadczenie z opcjami binarnymi Standardowe czarterowe stawki forex Singapur cosa Ciclo de vida do comércio forex free gay dating site in East London South Africa quotes bitcoin android wallets
Aktualności

Oczarowani Mazurami, wkręceni w wędkarstwo i gotowi na FIKOTY!

Zapewne każdy z naszych znajomych już zauważył, że ostatnio na fejsie i innych portalach społecznościowych ciągle udostępniamy tylko te Fikoty i Fikoty… Pewnie zastanawiacie się, o co chodzi z tymi Fikotami? No to zacznę od początku!

Odkąd wprowadziliśmy się do domu nad jeziorem, wędkarstwo mimochodem stało się częścią naszego życia. Bo przecież wędkarze – jak to na Mazurach – zaczęli otaczać nas na co dzień. Na początku obserwowaliśmy ich z daleka – z pewną dozą nieufności. Później poznaliśmy sąsiadów wędkujących z okolicznych pomostów. Powoli nabierając śmiałości, zaczęliśmy im towarzyszyć w połowach – wkrótce także do późnych godzin nocnych. I uwierzcie nam, nigdy nie zapomnimy tej pierwszej wędkarskiej nocki, tego pierwszego wrażenia… Bezkresna cisza niekiedy przerywana tylko delikatnym pluskiem wody podczas zarzucania wędki, odbijający się w jeziorze księżyc i rozmywające się w oddali cienie wędkarzy siedzących wzdłuż brzegu sam na sam z wędką.

Nie mogło być inaczej – nie minęły więcej niż dwa tygodnie od przeprowadzki na Mazury, a my kupiliśmy i złamaliśmy nasze pierwsze wędki. Straciliśmy trochę przynęt na pierwszych zaczepach. Aż w końcu udało się złowić pierwszego leszczyka, później okonia i wreszcie szczupaka, z którym – ku naszemu zadziwieniu – stoczyliśmy niełatwą walkę. I tak sami daliśmy się złapać na haczyk…

W wędkarstwo naprawdę można się wkręcić. Wędkarstwo uzależnia. Nic dziwnego, że wędkarze to zapaleni pasjonaci. Szybko zauważyliśmy także, że wędkarze to społeczność wyjątkowo charakterystyczna – z wyraźnymi atrybutami, charakterystycznymi zachowaniami, cechami charakteru, a nawet z własnym żargonem. Wyraziści, intrygujący, z atrybutami… No nic tylko zacząć ich rysować! Tak narodziły się Fikoty…

Fikoty

FIKOTY – no to ilustrujmy to wędkarskie życie!

Zarówno sama nazwa, jak i cały pomysł na projekt zrodził się w sposób naturalny. Całkowitym przypadkiem w ręce wpadły nam opowiadania wędkarskie Kazimierza Wejcherta pt. „Fikoty i lorbasy z ukochanej rzeki”. Zaintrygowani zarówno pierwszym, jak i drugim nieznanym nam wcześniej określeniem, pogrzebaliśmy trochę w Internecie i znaleźliśmy! Fikoty – określenie już rzadko używane, w wędkarskiej gwarze poznańskiej oznaczające nic innego jak małe rybki – drobnicę. To jest to, to jest ta nazwa! No po prostu to idealna nazwa dla naszych ilustracji! Najwyższa pora nadać fikotom nowe życie!

I tak FIKOTY stały się naszymi ilustracjami satyryczno-edukacyjnymi z wędkarskiego życia.

wędkowanie z kobietą

Fikoty i co dalej?

Nasze ilustracje poruszają zarówno te ważne, jak i te błahe sprawy z codziennego życia wędkarzy, jeziora i przyrody. Chcielibyśmy, aby Fikoty wniosły trochę pozytywnej energii do społeczeństwa wędkarzy. Chcielibyśmy także, by Fikoty trafiały nie tylko do wędkarzy, ale też zarażały pasją wędkarską osoby, które wędki nigdy nie miały w rękach. W Polsce wokół wędkarzy wciąż krąży wiele mitów i stereotypów, które będziemy się także starać obalać. Bo to, że ktoś jest wędkarzem, nie znaczy zaraz, że musi być chlejusem i śmieciarzem nie szanującym natury.

Jeśli zainteresowały Was Fikoty lub z czystej ciekawości chcecie obejrzeć nasze wędkarskie ilustracje, zapraszamy na -> Fanpage Fikoty. Będzie nam bardzo bardzo miło, jeśli polubicie naszą stronę na FB i udostępnicie ją swoim znajomym!

Zapraszamy na FIKOTY!

Trzymajcie się! A Wy Wędkarze – połamania kija!

ilustracja daj człowiekowi rybę

Bajka o PZW

ilustracja z humorem wędkarskim

ilustracja złów i wypuść promująca zasadę catch&release