Opcje strategii marketingowej


2. Gdzie jestem?

Słabe strony standaryzacji produktów dotyczą głównie popytu. Nie licząc rozbudzonego popytu na rynkach wschodzących, standaryzowane produkty rzadko można kierować na wybrany segment odbiorców na nowych rynkach krajowych.

Strategia marketingowa na kartce A4 - Wojciech Bizub - ASBIROTV💬

Ich kierowanie zazwyczaj odbiega nieco od zamierzonego celu. Nie zawsze jednak stanowi to przeszkodę na drodze do osiągnięcia sukcesu. Po pierwsze preferencje mogą się zmienić — może się np. Po drugie konsekwencje niedokładnego pozycjonowania mogą zostać zneutralizowane dzięki dobrej rozpoznawalności marki. Po trzecie nowy produkt może mieć niższą cenę, co jest możliwe dzięki korzyściom skali. Z perspektywy marketingowej ujednolicone produkty lub usługi są na lokalnym rynku często mniej akceptowalne. Produkty lub usługi uznawane za dobre na jednym rynku mogą nie być akceptowane na innym. Produkty luksusowe są zazwyczaj takie same na całym świecie, można też standaryzować produkty użytkowe, takie jak opony samochodowe, pasta do zębów czy przybory kuchenne.

Aby jednak zapewnić skuteczność takich produktów jak szampony, mydła czy artykuły do higieny osobistej, należy uwzględnić rodzaj włosów, kolor skóry i jakość wody. Coca-Cola jest mniej lub bardziej słodka w różnych krajach, menu w restauracjach McDonald's jest dostosowywane do lokalnych preferencji po części dlatego, by ograniczyć protesty antyglobalistyczne , a producenci odzieży muszą uwzględniać różnice w budowie ciała mieszkańców zachodniej części świata i Azji.

Aby wprowadzić te dostosowania, zachowując jednocześnie część korzyści skali, firmy stosują dwa podejścia. Drugą opcją jest rozłożenie produktu na części składowe, które można produkować w dużych ilościach, by uzyskać korzyści skali, a następnie tworzenie różnych produktów przez łączenie tych elementów.

STRATEGIE MARKETINGOWE DLA MAREK BIZNESOWYCH (B2B, B2C)

Ta strategia produkcji jest szeroko stosowana przez duże firmy, ponieważ pozwala zlecać wytwarzanie modułów firmom zewnętrznym, w tym zagranicznym. Proces produkcji zmienia się w takim przypadku w proces składania, który w razie potrzeby może być realizowany lokalnie, aby zapewnić niższe stawki celne. Takie podejście umożliwia firmom dowolne łączenie funkcji produktów przeznaczonych na rynki w różnych krajach, a tym samym dostosowywanie ich do lokalnych preferencji.

Firmy nie muszą oferować identycznych produktów na wszystkich rynkach, aby uzyskać korzyści skali płynące ze standaryzacji. Firma może stosować skoordynowaną strategię globalną, nawet jeśli jej produkt nie jest całkowicie znormalizowany. Należy jednak pamiętać, że opracowanie globalnej strategii marketingowej bez silnej marki rozpoznawalnej na całym świecie jest niemal niemożliwe. Marki globalne to marki, które są dobrze znane i rozpoznawalne na większości światowych rynków, marki regionalne to marki, które występują w całym regionie, a marki lokalne są dostępne zaledwie na jednym lub dwóch rynkach.

Większość popularnych marek można uznać za globalne w odniesieniu do kapitału finansowego. Silna marka musi jednak nie tylko być obecna w różnych krajach, ale także zyskać lojalność lokalnych klientów. Podczas gdy globalne marki rozwijają działalność na nowych rynkach, budując swoją potęgę finansową, lokalne marki bronią swojej pozycji przez bycie blisko swoich klientów i pozyskiwanie ich sympatii. Mając to na uwadze, wiele globalnych firm nie tylko zajmuje się reklamowaniem swojej globalnej marki na krajowym rynku, ale może też np.

Najbardziej oczywistymi zaletami posiadania marek globalnych są oszczędności związane z korzyściami skali i zakresu. Oszczędności są zazwyczaj możliwe dzięki produkcji dużej liczby identycznych produktów i opakowań, a także dzięki jednorodnej promocji marek globalnych na całym świecie. Zwiększenie popytu wynika ze zwiększonej ekspozycji na tę samą markę w wielu miejscach, co jest szczególnie korzystne, gdy klienci znajdują się w różnych krajach. Rozwój międzynarodowej turystyki bardzo pomaga markom zyskać popularność na całym świecie, a badania wykazały, że korzyści obejmują status i uznanie, co jest zwłaszcza zauważalne w krajach mniej rozwiniętych.

W przypadku globalnej strategii marketingowej ceny i dystrybucja są ze sobą powiązane silniej niż w przypadku strategii na rodzimym rynku. Nie wynika to z tego, że koszty dystrybucji transportu, ubezpieczenia i ceł muszą podnosić ostateczną cenę produktu. Silne powiązanie cen i dystrybucji wypływa z czegoś innego. Łatwość transportu połączona z różnicami cenowymi na rynkach lokalnych i wahaniami walutowymi otwierają przed klientami możliwość tańszego zakupu markowych produktów za granicą.

To przykład tzw. Wobec tego procederu firmy międzynarodowe zaczynają wspólnie ustalać ceny i strategie dystrybucji. Nawet te, które w innej sytuacji nie brałyby pod uwagę stosowania strategii globalnej, muszą znaleźć sposób na zunifikowanie cen, by go uniknąć. Szary rynek dotyczy wielu międzynarodowych firm i nie stanowi działalności nielegalnej.

Znane są na przykład historie azjatyckich wytwórców kontraktowych, którzy w ciągu dnia produkują markowe produkty dla dużych zachodnich firm, a podczas nocnej zmiany — dodatkową partię identycznych produktów. Te produkty są następnie wysyłane za granicę po niskich kosztach, dystrybuowane przez kanały pośrednie, nawet przez inny kraj, aby ostatecznie pojawić się na różnych rynkach zachodnich. W innych przypadkach szary rynek obejmuje zachodnich dystrybutorów np.

Postępująca globalizacja i presja, której podlegają globalne marki, sprawiają, że globalna reklama pozostaje niezwykle istotna, mimo antyglobalistycznych i prolokalnych ruchów na całym świecie. Jednym ze zjawisk, które ma na to wpływ, jest rozwój internetu i dostępność wielu reklam w takich witrynach jak YouTube, dzięki którym nawet lokalne kampanie reklamowe mogą mieć globalny zasięg.

Potrzeba zintegrowania globalnej komunikacji jest podyktowana przez kilka czynników. Od strony podaży — pojawienie się globalnych agencji reklamowych oferujących skonsolidowane usługi odegrało znaczącą rolę w rozwoju reklamy globalnej, a od strony popytu — podejście klientów jest coraz bardziej globalne. Konsumenci podróżują obecnie więcej niż dawniej ze względu na niższe koszty podróży, a w przypadku produktów B2B klientami są często firmy międzynarodowe.

Zazwyczaj jednak komunikacja marketingowa globalnej firmy nie jest w całości koordynowana globalnie. Przede wszystkim reklama w mediach jest tylko jednym z narzędzi promocyjnych, a regulacje dotyczące mediów różnią się w zależności od kraju. Nie we wszystkich krajach na przykład przepisy dopuszczają konkursy, a w wielu przypadkach sklepy nie realizują kuponów.

Nawet reklama w mediach jest rzadko w pełni zglobalizowana. Lokalne podmioty zależne i ich agencje są bardziej autonomiczne, co zwiększa ich motywację do tworzenia jak najlepszych materiałów marketingowych. Nie każdy rodzaj mediów jest dostępny w tym samym stopniu we wszystkich krajach, a koszty są bardzo zróżnicowane. Inna jest również skuteczność różnych rodzajów mediów. W krajach biedniejszych media drukowane są zazwyczaj mniej efektywne. Z kolei w Europie prasa ma znacznie większe znaczenie niż w innych krajach.

Internet, nowy i naturalnie globalny kanał komunikacji, nie dotarł jeszcze do wszystkich zakątków świata. Także przekaz reklamowy często musi być dostosowywany.

Strategia marketingowa

Różnice językowe, kulturowe i religijne mogą uniemożliwić standaryzację przekazów reklamowych lub sprawić, że stosowane symbole okażą się nieodpowiednie. Z tych powodów większość firm przeznacza na globalną kampanię tylko część swojego budżetu reklamowego. Lokalizowanie kampanii może obejmować zatrudnienie lokalnych agencji, ale często globalne kampanie są prowadzone przez jedną, dużą agencję globalną. Większość globalnych firm przykłada dużą wagę do sposobu przedstawiania swojej nazwy, w tym do czcionek i kolorów.

Przedmiot i podstawowe opcje strategii marketingowej | Semantic Scholar

Nawet w globalnej kampanii występują jednak zwykle jakieś różnice. Globalna reklama w telewizji obejmuje przeważnie tzw. Wizualizacja reklamy jest adaptowana do lokalnej kultury i lokalnego języka, wykorzystuje się rozpoznawalnych ludzi i aktorów z lokalnego rynku, którzy stają się rzecznikami marki, a przedstawiane historie nawiązują do lokalnych warunków. Nazwa marki i jej logo pozostają niezmienione, a podstawowy slogan jest zazwyczaj tłumaczony bezpośrednio. Zamiast zatrudniać aktorów można też zastosować w reklamie lokalny dubbing.

W ten sposób reklama globalna staje się coraz bardziej powszechna, tworząc spójny wizerunek firm i marek, a także krajów i miejsc. Większość firm podchodzi do tego zagadnienia ostrożnie, z jednej strony normalizując swoje działania w różnych miejscach świata, a z drugiej przeznaczając większość funduszy na dostosowanie przekazu marketingowego do potrzeb lokalnych i regionalnych odbiorców.


  • strategie marketingowe;
  • Opcje handlu z odjętych.
  • Formy inwestycyjne Forex w Republice Południowej Afryki.
  • Strategia marketingowa – Wikipedia, wolna encyklopedia;
  • 1. Kim jestem?.

Dla jednych decydujące będą konkretne czynniki: cena, jakość wykonania, sposób i miejsce produkcji; inni będą kierować się bardziej sercem niż rozumem. Dlatego warto zdefiniować zarówno korzyści funkcjonalne, jak i emocjonalne, które stanowią wartość dla twoich obecnych i potencjalnych klientów.

Nieprzypadkowo znane marki charakteryzują się jasno określoną tożsamością — Biedronka ma niskie ceny, Coca-Cola da Ci radość życia, a Ferrari to synonim prędkości. Konsekwentnie budowany wizerunek to ważny krok w walce o serca i umysły konsumentów, a dobry storytelling pomoże ci nie tylko przyciągnąć uwagę, ale również stworzyć trwałe relacje z klientami. Marka chce inspirować i wywoływać uśmiech szczęścia 1. Na te ostatnie możesz nie mieć wpływu, ale jeśli jesteś ich świadomy, możesz je wykorzystać i nauczyć się przewidywać potencjalne szanse i zagrożenia dla twojego biznesu.

Są to informacje pomocne między innymi w określeniu potencjału sprzedaży, planowaniu harmonogramu działań czy ocenie potencjalnych zagrożeń i trudności mogących wystąpić w trakcie realizacji strategii.

Podobne wpisy

Zanim zaczniesz budowanie strategii marketingowej, określ punkt, z którego wystartujesz. Przeanalizuj, jak twoja marka jest postrzegana oraz zidentyfikuj mocne i słabe strony oferty. Pamiętaj — to nie jest moment na koloryzowanie. Musisz być wobec siebie szczery.


  • Czy każdy materiał ma opcje.
  • CZYM JEST STRATEGIA MARKETINGOWA?.
  • Stawki forex rejestratorów biznesowych.
  • Wszystko, co trzeba wiedzieć o globalnej strategii marketingowej.
  • Najlepsze konto handlowe Forex UK?

Być może twoja strona www nie jest idealna, ale możesz pochwalić się sprawną obsługą klienta? Może twoja konkurencja oferuje tańszy produkt, ale gorszej jakości? Projektowana strategia marketingowa powinna pomóc podkreślić to, co wyróżnia twoją firmę na rynku i może pomóc poprawić te obszary, które w tej chwili nie są twoją najmocniejszą stroną. Na tym etapie powinieneś przeanalizować również swoje dotychczasowe działania marketingowe.

Opcje strategii marketingowej Opcje strategii marketingowej
Opcje strategii marketingowej Opcje strategii marketingowej
Opcje strategii marketingowej Opcje strategii marketingowej
Opcje strategii marketingowej Opcje strategii marketingowej
Opcje strategii marketingowej Opcje strategii marketingowej
Opcje strategii marketingowej Opcje strategii marketingowej
Opcje strategii marketingowej Opcje strategii marketingowej
Opcje strategii marketingowej Opcje strategii marketingowej
Opcje strategii marketingowej

Related Opcje strategii marketingowej



Copyright 2020 - All Right Reserved